Blijf georganiseerd bij het online winkelen. Ja, Amazone-wensenlijsten zijn handig, maar u kunt geen producten van andere retailers toevoegen. Het gedoe om verschillende online winkels en winkeliers in de gaten te houden om de items die je bekijkt in de gaten te houden, kan genoeg zijn om iedereen de handdoek in de ring te laten gooien. Meer weten? Bekijk dan deze website.

Op welke manieren kunnen we gemakkelijk vergelijken?

Winkeldiagnostische verlanglijstjes zoals je op het internet kunt gebruiken zijn een betere optie, zodat u uw boodschappen bij elke winkelier waar u winkelt volledig georganiseerd kunt houden.

Dus als u tijdens de feestdagen winkelt, kunt u eenvoudig de laagst geprijsde producten van elke winkelier toevoegen, wat betekent dat u minder snel het overzicht verliest over waar u die goede deals hebt gevonden – en minder kans loopt dat u uiteindelijk meer betaalt dan u nodig hebt wanneer u klaar bent om op de knop kopen te klikken.

  • Winkeldiagnostische verlanglijstjes zijn ook een handig hulpmiddel om impulsaankopen te vermijden: de artikelen die u in een opwelling koopt, maar later spijt heeft van de aankoop. In plaats van toe te geven aan onmiddellijke verleiding, voegt u deze producten toe aan uw verlanglijstje en slaapt u erop voordat u een beslissing neemt of terwijl u winkelt om de beste deal te vinden.

Weet hoe u neppe beoordelingen kunt herkennen

Je zult ook reviews willen lezen als je online winkelt, maar doe dat dan wel met een gezonde dosis scepsis. Valse productrecensies zijn een echt probleem (kijk in onze gids voor valse productrecensies voor tips en trucs bij het herkennen van vervalsingen), en onoprechte recensies kunnen het winkelend publiek gemakkelijk op het verkeerde been zetten.

Als het gaat om vergelijkend winkelen, houd dan een oogje in het zeil voor tekenen van knock-off’s en reviews die wijzen op problemen met de klantenservice bij de winkelier, fabrikant of verkoper. Een dollar of twee besparen lijkt waarschijnlijk niet de moeite waard als je uiteindelijk urenlang aan de telefoon bent met de klantenservice – of twee keer zoveel uitgeeft als je voor het product hebt betaald om het terug te sturen.